20 July, 2012

B.A.R.U dan lama...

Salam...

Dah lama tak post kat sini... dalam otak dah banyak benda nak tulis sebenarnya tapi nak men-translate-kan kepada bahasa manusia tu agak susah sikit... perlukan masa dan kebijaksanaan 'menggoreng'...
So post ni jugak merupakan post yang pertama guna background baru... try tengok sekeliling .... plus header tu di buat khas dari photoshop... mungkin agak pelik dan tak sekreatif yang sebelum ni.. tapi yang ni lebih Qistina's style.. seni yang pelik memang saya.. hehehehe...thanks kat Wa (housemate kat UNIMAS dulu) yang telah menghabiskan masa lapangnya membuat blog aku ... below ada print screen blog dulu supaya aku x lupa hasil tangan Wa...

^.^

Next nak cerita yang super junior buat album baru... hahaha... ya saya memang ELF tapi sekadar mengisi masa lapang ... x lar sepenuh masa.. sebab masa yang lain saya Hottest, Blackjack, V.I.P dan sebagainya...hahaha.. dan hamba Allah sepenuh masa... ok back to the story, oppa2 suju ni keluarkan album keenam yang bertajuk Sexy, Free and Single... ulalala... macam describe aku jer.. tapi tang sexy tu bukan aku lar.. ada 10 track dan aku suka semua..jadi aku recommend semua kat korang... selalunya ada satu atau dua lagu dari album diaorg yang aku rasa macam nak baling earphone je bila dengar tapi yang ni aku ulang nak dekat 10 kali... mungkin sebab banyak lagu yang lembut dan menenangkan hati...(aku sebanrnya jiwang 1% ni semua sebab aku lahir bulan feb.. hehehe..)

Ramai yang pelik terutamanya kaum lelaki yang tak paham kenapakah dan mengapakah aku dan orang2 yang sewaktu dengannya boleh minat dengan lagu2 korea ni pada hal lirik pun xpaham... hmm... sebenarnya aku lagi tak paham diorang... first kalau xpaham bahasa diaorg google kan ada... banyak yang dah di eng sub ..aku mengamalkan sikap paham lagu baru nyanyi..sebab takut ada bahasa seperti $!$!%@^ plak yang aku dok syok nyanyi... kedua memang banyak yang macam obses gila2 kat penyanyi2 n pelakon2 kat negara tu... FYI ada je kawan aku yang gila2 obses kat penyanyi dgn pelakon negara lain.. siap cakap pun nak macam diaorg... eg, hindustan.. dulu zaman rosalinda(cerita mxico yang ada hero handsome gila) kat sekolah aku asyik2 mia mor, porke... plus yang obses komik, bola, kereta, serangga(??)aku xcakap ape2 pun...pssstt.. maklumat dalam turut mengatakan walaupun jantina opposite aku x suka dengan artis2 negara tu tapi stail rambut dengan fesyen baju still ikut negara tu jugak.. ape kes???jadi... respect my interest so I can respect yours too... okay? set!!

hmm... lepas tu apa lagi yang baru??? nak cerita kawan baru macam banyak sangat.. satu kelas ada 16 ke 17 orang aku masih tak sure.. sorang laki.. yang 16/17 ni batch intake untuk yang under UiTM je.. memang semua otak maths jadi memang ngam lar.. kalau yang tak ngam tu pun aku buat2 ngam juga... hahaha... jadi aku agak aman bahagia sekarang.. first sebab ada subject maths... calculus satu sampai tiga, maths logic, linear algebra, economy dan sebagainya... ambik kau... nak sangat maths...dulu kat UNIMAS xde maths pun... I mean maths yang macam add maths tu... sedih gila aku.. petang2 balik kelas megenang  nasib kat jambatan cinta...kedua sebab tak payah masuk lab... yay! satu2nya lab yang aku kena masuk lab computer... ape lar sangat..... dan yang terakhir sebab aku banyak sangat kawan yang satu course kat sini.. aku rasa macam zaman kat convent dengan matrik kembali... oh, indahnya dunia... (over mode dah mai dah)

tapi, dalam kegembiraan aku tu aku rasa sedih sangat dengan rindu sangat nak jalan dekat jambatan cinta malam2 (please not when it rained heavily.. dont dare to imagine..).. bawak kereta manual (yang aku tak pandai langsung sampai kena minta siti iha yang kawal gear aku kawal stereng) dengan yah, siti iha n siti has... sembang pasal hongki dengan fatin romdzi walaupun aku sebenarnya ELF.. jadi basically aku dengar je dia cakap... tapi aku suka sebab boleh tambah ilmu pengetahuan... hahaha...plus sedut cerita dengan dia gak plus jadi gila time lab chem... plus dia perkenalkan aku kat simon and martina (the couple who review kpop vid). They should thank fatin romdzi sebab dah tambah sorang yang subcribe channel dia.. hahaha...  pastu pegi bilik ntah sapa sebab nak mintak runningman... serious lawak gila... pastu karok dengan ika yang sama gila dengan aku tapi gila2 dia dean list jugak... owh aku lupa nak cakap yang kwan aku sekarang pun fatin jugak... hahaha... aku rasa kalau aku duduk dalam komuniti fatin aku memang selamat, aman dan bahagia... err laki ada nama fatin x? aku nak kawin dengan dia... hahaha.... lepas tu aku rindu kt kak aishah... dia cahaya aku kat UNIMAS (hyperbola) sebab masa daftar kat BRC which aku memang murung gila masa tu sebab baru sampai UNIMAS plus tak kenal sapa2 tetiba nampak dia kakak yang satu class dengan aku masa matrik dulu... ohh indahnya dunia... pastu dia selalu belanja aku Milo.. yerobun bogosipeul (ejaan salah tapi bunyi macam betul)!!! uwaaaa.... T T

aku sangat sakit hati dan x puas hati dan makan hati bila ada orang cakap aku pindah sebab rindu rumah dan orang kutuk2 course lama aku kat UNIMAS... HELLO manusia... tau tak budak2 yang ambik course tu semua bijak2, lawa2, handsome2 dan baik2 dari korang...plus aku dari dulu selalu tak pernah duduk rumah dan bukan anak manja... dari 4 tahun aku selalu balik kg dengan m.cik aku bila hujung tahun, sekolah aku walaupun 10min dari tempat kerja abah tapi dia tak pernah ambik aku balik bila hujung minggu dan matrik aku kat changlun, kedah....sekian... aku tukar sebab aku tak bijak bio dan sangatlah tidak pandai chem(terbukti bila aku dpt C+ time finale) dan nak maths tu jer.. bukan sebab aku rasa course tu takde class... please have some respect... dont worry guys walaupun aku dah tukar course aku akan protect course korang tu... hahaha... rasa macam Superwomen pulak.. aku xpernah ada peluang nak jelaskan kat manusia2 terbabit.. jadi kat sini pun cukuplar kan..

conclusion.... walaupun aku sgt bahagia sekarang tapi aku sangat takut kalau ada something yang akan merubah segalanya... ye aku memang agak takut dengan perubahan... tapi kalau dulu aku tak nak alami langsung... tapi sekarang aku beranikan jugak walau dalam hati.. Ya Allah...tidaaakkk!!!
but I always remember that a wise man said there will always be rainbow after raining... plus Allah takkan beri ujian kepada hambanya kalau hambanya tak dapat atasinya...

Wassalam....

p/s: aku masih tertanya-tanya kenapa aku menangis time bibik nora akad nikah... time tu aku rasa sedih sangat macam seorang insan yang akan melepaskan anaknya pergi... mungkinkah...... hmmmmm...

with love, 
qistina mohd sarngi 




No comments:

Post a Comment